Op vrijdag 13 augustus ben ik vertrokken naar Greensboro, North Carolina, om er een heel semester stage te gaan lopen en les te gaan volgen. Gedurende vier maanden zal ik in de University of North Carolina Greensboro (UNCG) verblijven, waarna ik een maand in Amerika zal rondtrekken.

Le vendredi 13 août, je suis partie pour Greensboro, North Carolina, pour y faire mon stage et pour y suivre des cours pendant tout un semestre. Pendant quatre mois, je resterai au University of North Carolina Greensboro (UNCG), puis je ferai un tour en Amerique pendant un mois.

zondag 12 september 2010

Myrtle Beach

Hi everybody!

Vorig weekend organiseerde IPC (Internationals Programs Center) een trip naar Myrtle Beach voor de internationale studenten. Het was GEWELDIG!

Het weekend begon voor mij al op vrijdag, omdat ik vrijdag geen stage of les heb :). In de namiddag gingen we (Nadine, Julie en Johana) shoppen in de Mall en naar de cinema om ‘Takers’ te zien, die in België pas in november uitkomt :). Daar ontmoette ik Antonio en Mike, twee Amerikaanse jongens die Johana en Julie al kenden. En één van hen had een auto, zodat we voor één keer niet met de busuren rekening moesten houden :). Ze namen ons mee naar een restaurantje en het werd een super leuke avond, een van de besten tot nu toe! Ze leerden ons wat meer over Amerikaanse gewoonten, nieuwe woorden etc. Zo zou je volgens hen met ‘You smell me?’ kunnen vragen of iemand begrijpt wat je bedoeld :). Dat leidde tot hilarische gesprekken tussen ons, buitenlandse studenten, omdat we niet altijd begrepen in welke zin en betekenis we de nieuwe woorden konden gebruiken (Zo heeft ‘are you smelling me?’ een andere betekenis :d). Ze vertelden ons ook wat meer over de Amerikaanse gewoonten, die soms wel vreemd zijn. ‘Hi sweetheart, how are you doing today, have a wonderful day!’ zijn dingen die je te horen krijgt van mensen die je nog nooit gezien hebt. Maar we hebben ondertussen geleerd dat Amerikanan niet bepaald een antwoord verwachten als ze je vragen hoe het gaat. Iedereen is een beetje overvriendelijk hier, maar je krijgt wel het gevoel dat iedereen je lief vindt :).


Zaterdagochtend vertrokken we naar Myrtle Beach, een plaats in South Carolina, op iets minder dan 4 uur rijden van Greensboro. De rit duurde veel langer dan dat want door het verlengde weekend (Labor Day weekend) waren wij natuurlijk niet de enigen die naar Myrtle Beach trokken!

In Amerika kan je ook enkel bij fastfoodketens terecht als je een tussenstop maakt, en zo kwam het dat we allemaal ons ontbijt bij McDonalds aten. Maar de wannabe-frappucino van McDonalds is hier echt wel lekker, en zoveel goedkoper dan bij Starbucks!


Toen we eindelijk in Myrtle Beach aankwamen, bleek ons motel zo goed als op het strand gebouwd te zijn, echt geweldig! We hebben de rest van de namiddag op het strand gelegen. Het zeewater was super warm en er waren hoge golven, waardoor we vooral in het water vertoefden! Ik heb er ook een paar Amerikanen ontmoet die dachten dat België zich in Duitsland bevond! Mensen vragen me hier ook of ik eens iets wil zeggen in het ‘Belgisch’ of ze vragen me: ‘From which country are you actually when you say you’re from Belgium?’ :)

’s Avonds trokken we naar ‘Broadway at the Beach’, een plaats met een paar straten vol restaurantjes, clubs en winkeltjes, heel toeristisch maar super gezellig! En eindelijk kon ik eens een echte maaltijd eten na alle fastfood! Achteraf zijn we nog op het strand gaan zitten, hebben we gepraat, gezwommen (sommigen dan toch), …









De volgende dag ben ik op het strand gebleven en heb ik de dag in het water doorgebracht. Het was zo zalig, het leek terug helemaal vakantie. En het was ook fantastisch weer, waardoor iedereen achteraf natuurlijk verbrand was! ’s Avonds terug naar ‘Broadway at the beach’, waar ik mijn eerste steak-friet heb gegeten sinds ik hier ben :), en naar de clubs, die hier om 1u30 ’s nachts al sluiten!

De terugreis met de bus duurde meer dan 7 uur, vanwege alle files. Maar Myrtle Beach was het meer dan waard, wat een geweldig weekend!!!










Het was dan ook zeer zwaar om de volgende dag om 6 uur op te staan om naar mijn stageplaats te vertrekken! Gelukkig heb ik een geweldige roommate die af en toe beslist om samen met mij op te staan! Eigenlijk staat ze pas echt op wanneer ik vertrek, maar ondertussen hoef ik niet zo stil te zijn om haar niet wakker te maken en kan ik gewoon in mijn kamer ontbijten in plaats van op de gang :).

Vroeg opstaan is het enige dat ik niet zo leuk vind aan mij stage (ah neen, ook de bus is niet echt aan mij besteed). Mijn stage zelf is echt super leuk! Ik begin de kinderen beter te kennen, en zij mij, waardoor ze me nu meer als een leerkracht zien en me meer durven vragen, terwijl ze in het begin niet goed wisten wie ik was. Tijdens de speeltijd, die erg kort is en die ze enkel na de lunch hebben (’s ochtends hebben ze geen pauze) spelen de leerkrachten soms mee, hoewel dat nu eigenlijk minder gebeurt aangezien het altijd zo warm is ’s middags. Deze week heb ik mee touwtje gesprongen met de meisjes van mijn klasje :). En tijdens art class, waar de kinderen niets opgelegd krijgen maar gewoon mogen doen wat ze willen (als het maar art is) heb ik een paar kinderen mezelf al zien tekenen, zo leuk!

Er komen af en toe nieuwe kinderen in de klas, zoals deze week een jongetje uit Mexico, die nog geen woord Engels kan. Ik heb hem deze week de cijfers, de kleuren en de vormen geleerd, nu nog zien of hij ze volgende week nog kent :).

x Steph

1 opmerking:

  1. Ik vind het echt super tof al je verhalen zo te lezen, het lijkt allemaal super leuk! Blij te horen dat je stageplaats meevalt, las je nood hebt aan supervisie kan je altijd mailen ;) helaas zijn er dan geen koekjes ^^
    Ik ben geweldig jaloers maar echt top dat zowel jij als charlotte je blog regelmatig bijschrijven, dan kan ik alles lekker volgen.
    Hoera voor het internet!

    BeantwoordenVerwijderen