Op vrijdag 13 augustus ben ik vertrokken naar Greensboro, North Carolina, om er een heel semester stage te gaan lopen en les te gaan volgen. Gedurende vier maanden zal ik in de University of North Carolina Greensboro (UNCG) verblijven, waarna ik een maand in Amerika zal rondtrekken.

Le vendredi 13 août, je suis partie pour Greensboro, North Carolina, pour y faire mon stage et pour y suivre des cours pendant tout un semestre. Pendant quatre mois, je resterai au University of North Carolina Greensboro (UNCG), puis je ferai un tour en Amerique pendant un mois.

zaterdag 28 augustus 2010

Mijn kamer - UNCG - Friday Fest - Mijn stage


Dit is mijn kamer, die ik deel met mijn kamergenoot Nadine! In de I-house deelt iedereen een kamer met iemand, hetzij met een Amerikaan(se), hetzij met een exchange student. Per verdiep (elk verdiep bestaat uit een jongensgang en een meisjesgang) worden er floormeetings georganiseerd door de verantwoordelijken (Amerikaanse studenten) van dat verdiep, om zaken te bespreken of gewoon wat te babbelen en elkaar beter te leren kennen.


Dit is de I-house, in de gemeenschappelijke ruimte (foto zie hieronder) is er altijd volk, ook ’s nachts. Er zijn hier een heleboel studenten die graag biljarten tot ’s morgens vroeg! Beneden is er een tv en tafelvoetbal. Als je niet goed weet wat te doen, ga je gewoon naar beneden, daar is altijd wel iemand en is er altijd iets te doen! Vrijdag vond het eerste Friday Fest hier plaats, elke week is er een Friday Fest waarbij een paar studenten hun land komen voorstellen. Gisteren presenteerden de Amerikaanse studenten hun land, wat wel grappig was. Achteraf kregen we Amerikaans eten :( , wat bestond uit donuts terwijl ik had gehoopt dat ze speciaal voor ons iets lekkers zouden klaarmaken! In oktober zal ik de Amerikaanse en internationale studenten België wat beter leren kennen, helemaal alleen, want ik ben de enige Belgische hier! Jullie mogen mij altijd wat Belgische chocolade opsturen voor mijn presentatie :)


Het witte gebouw is de Dining Hall, waar je lekkere brownies kan eten, maar dat is het dan ook ongeveer. Op het eerste zicht is er veel keuze maar na een week realiseerde ik me dat er altijd hetzelfde geserveerd wordt! Zoals de cupcakes (met veel te veel icing op), pizza's, hamburgers en frieten (niet te vergelijken met onze Belgische frietjes). Ze hebben meer dan tien verschillende cornflakes en ze hebben zelfs magere melk, wat echt ongelooflijk is :). En voor wie dacht dat ik hier ging bijkomen, ik ben vermagerd deze week (leve mijn weegschaal)!

Deze week was mijn eerste les- en stageweek. Tijdens mijn eerste les op maandag begon de docent met het voorstellen van de ‘exchange student’ in de klas! Iedereen vond het fantastisch dat ik hier in hun klas zat :) ! De volgende dag vond er een introductievoormiddag plaats voor onze stage. Alle studenten 'social work' van UNCG en A&T (een andere universiteit in Greensboro) kwamen samen voor deze informatiesessie. En ik kon bijpraten met Charlotte, want zij zit op A&T! In de namiddag ging ik naar mijn stageplaats (Doris Henderson Newcomers School) en maakte ik kennis met Mrs. Moore, de lerares van de klas waar ik een groot deel van mijn stage zal doorbrengen.

Donderdag begon de stage pas echt voor mij en was ik de hele dag in de Newcomers School. Ik ontmoette Mrs. Sadeq, de art teacher, in wiens klas ik ook veel zal stagelopen. Ik maakte kennis met mijn klas (of die van Mrs. Moore liever), een klas van 13 kinderen van 10 à 11 jaar, die afkomstig zijn uit de hele wereld. Er zijn meisjes uit Vietnam, een jongen van Soedan, kinderen uit Mexico, Guatemala, Cuba, ... Ze zijn allen nog niet zo lang in de Verenigde Staten en komen gedurende een jaar naar de Newcomers School om er Engels te leren, alvorens naar een andere school te gaan. De stage lijkt heel leuk, maar ik weet op dit moment nog niet goed wat ik ga doen of wat er van me verwacht wordt. Een beetje minder leuk is het traject naar mijn stageplaats. Ik moet met de fiets (een hele oude fiets) naar de bushalte, om er de bus te nemen en mijn fiets aan de voorkant van de bus op een soort rek te plaatsen (gelukkig was de buschauffeur de eerste dag zo vriendelijk om mij te tonen hoe het moest) en dan weer een stuk te fietsen, een stuk met hellingen spijtig genoeg! Ik hoop snel iemand te vinden die me een lift kan geven tot aan mijn stageplaats :)

Ik zal elke dinsdag, woensdag en donderdag stage doen en dat betekent dat mijn weekend al op vrijdag begint! Volgend weekend gaan we trouwens naar Myrtle Beach (in South Carolina) met de internationale studenten, ik heb er echt zin in!

Steph

Voor al wie mij een briefje, postpac, cadeautje wil sturen, dit is mijn adres:

Stéphanie Vergaert
8113 UNCG Station
Greensboro, NC 27413
USA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten