Op vrijdag 13 augustus ben ik vertrokken naar Greensboro, North Carolina, om er een heel semester stage te gaan lopen en les te gaan volgen. Gedurende vier maanden zal ik in de University of North Carolina Greensboro (UNCG) verblijven, waarna ik een maand in Amerika zal rondtrekken.

Le vendredi 13 août, je suis partie pour Greensboro, North Carolina, pour y faire mon stage et pour y suivre des cours pendant tout un semestre. Pendant quatre mois, je resterai au University of North Carolina Greensboro (UNCG), puis je ferai un tour en Amerique pendant un mois.

maandag 16 augustus 2010

Aankomst in Greensboro / UNCG

Hallo iedereen!

Ik ben gearriveerd in Greensboro! Na een overstap in Philadelphia, kwam ik aan op de luchthaven van Greensboro, waar ik werd opgewacht door mensen van mijn universiteit! Ze vertelden wat over de school en hielpen me tot aan de taxi die me naar mijn hotel zou brengen. Aangezien de universiteit pas op maandag 16 augustus openging, verbleef ik eerst nog 3 nachten in een hotel.

Vanmorgen ben ik aangekomen op mijn universiteit. Ik werd verwelkomd in de ‘International House', waar ik verblijf, samen met veel andere internationale studenten. Ik moest wat papieren invullen, ik heb de sleutels van mijn kamer gekregen, ik ben mijn studentenkaart gaan halen,… Ik heb verschillende andere internationale studenten te leren kennen en ’s middags ben ik gaan eten met een Turks meisje en twee Franse meisjes in een café op de campus zelf, waar er onder andere Starbucks-koffie’s zijn (frappucino inbegrepen)!

Daarna heb ik met het Turks meisje een wandeling gemaakt op de campus, het lijkt wel een dorp op zich! Ik weet niet goed welke straten er tot de campus behoren en welke niet, het is echt enorm! Er zijn zelfs twee gigantische parkeergarages (zoals bij ons in het shoppingcenter) speciaal voor de universiteit!
Mijn kamer daarentegen is erg klein en ik deel hem met mijn kamergenoot, die ik nog niet gezien heb.

’s Namiddags besloot ik mijn spullen uit te pakken en plots ging het brandalarm af en moest ik mijn kamer verlaten! Ik dacht dat het een brandoefening was, maar na een paar minuten stond de brandweer er, er was blijkbaar echt ergens rook!
Het was een beetje raar, maar een goed moment om andere internationale studenten te leren kennen. We zijn allemaal een ijsje gaan eten in afwachting dat we terug naar onze kamer mochten, en daar maakte ik kennis met een paar Franse meisjes. Tot dusver ben ik de enige Belgische, maar het is fijn om nog eens in het Frans te spreken met anderen!

Iedereen op de universiteit is hier super vriendelijk, ze willen ons allemaal leren kennen. Het is super leuk dat iedereen naar je toekomst en een babbeltje met je wil maken! Op één dag tijd heb ik al zoveel mensen leren kennen van overal ter wereld!

Ik zal het deze week erg druk hebben, er staan allerlei activiteiten voor ons gepland! Ik moet bijvoorbeeld naar de winkel om lakens, kleerhangers, een bureaulamp, een vuilbak,… te kopen, want dat heb ik allemaal nog niet! En vanavond is er een pizza-avond om alle internationals te leren kennen!

Groetjes, Steph

Geen opmerkingen:

Een reactie posten