Op vrijdag 13 augustus ben ik vertrokken naar Greensboro, North Carolina, om er een heel semester stage te gaan lopen en les te gaan volgen. Gedurende vier maanden zal ik in de University of North Carolina Greensboro (UNCG) verblijven, waarna ik een maand in Amerika zal rondtrekken.

Le vendredi 13 août, je suis partie pour Greensboro, North Carolina, pour y faire mon stage et pour y suivre des cours pendant tout un semestre. Pendant quatre mois, je resterai au University of North Carolina Greensboro (UNCG), puis je ferai un tour en Amerique pendant un mois.

zaterdag 21 augustus 2010

Mijn eerste week

Hallo!

Ondertussen ben ik al bijna een week op UNCG en er is hier altijd wel iets te doen! Deze week waren er een heleboel activiteiten georganiseerd voor alle internationale studenten. We kregen informatie over allerlei dingen, we gingen naar Wal-Mart, naar het winkelcentrum, naar een voetbalwedstrijd, …

Maandag ontmoette ik mijn roommate! Haar naam is Nadine en ze komt uit Duitsland. Ze is super sympathiek, ik kom heel goed overeen met haar. We wonen in de International House en hier verblijven heel veel internationale studenten maar ook veel Amerikaanse studenten! In totaal zijn er denk ik 130 internationale studenten, maar ze verblijven niet allemaal in de I-house. Ik ken ze nog niet allemaal, maar ik weet ongeveer wie een internationale student is en wie niet :). Er zijn een heleboel Franse studenten en ook veel Duitsers. Ik ben de enige Belgische :) maar gisteren heb ik Nederlands gesproken! Er is hier een jongen die uit Zweden komt, maar zijn moeder komt uit Nederland. Het was heel raar om Nederlands te spreken en we zijn snel terug naar het Engels overgeschakeld! En ik kom heel goed overeen met twee Franse meisjes, Julie en Johana, maar we spreken altijd Engels met elkaar :)

Deze week zijn alle Amerikaanse studenten hier ook aangekomen. Het was een hele verhuis, sommigen kwamen zelfs met een kleine camion om al hun spullen mee te nemen! En de politie stond op elke hoek van de straat om alles in goede banen te leiden! UNCG heeft zijn eigen politie en vorige week kwam een agent ons (internationale studenten) vertellen wat we allemaal wel en niet mogen doen. Ze zijn hier zo streng, onder andere wat alcohol betreft. Ik ben blij dat ik ouder ben dan 21, anders zou ik zelfs niet in een kamer mogen komen waar er alcohol is!

Gisteravond was er een 'party' op de campus, georganiseerd door de universiteit. Omdat er veel studenten zijn die jonger zijn dan 21 jaar, was het een party met water en limonade :). Het was heel vreemd maar het was wel leuk en we kregen van die dingen die licht geven in het donker :). Na deze party zijn we naar een home-party geweest met verschillende internationale studenten. Het was in de buurt van de campus, in iemands tuin en er waren heel veel mensen! Maar spijtig genoeg was er geen muziek en we zijn niet zo lang gebleven.

Donderdag ontmoette ik Catheryne die mijn stage heeft geregeld. We spraken over mijn stage en de lessen die ik zal volgen. Ze is super vriendelijk en dinsdag ga ik voor het eerst naar mijn stageplaats, waarover ik meer zal kunnen vertellen eens ik er ben geweest! Ik kijk ernaar uit om aan de stage te beginnen!

Ik heb wat foto’s op mijn blog geplaatst, foto's van mijn kamer volgen nog, ik moet hem eerst nog wat versieren met foto’s en dergelijke!

Groetjes,
Steph

Geen opmerkingen:

Een reactie posten