Op vrijdag 13 augustus ben ik vertrokken naar Greensboro, North Carolina, om er een heel semester stage te gaan lopen en les te gaan volgen. Gedurende vier maanden zal ik in de University of North Carolina Greensboro (UNCG) verblijven, waarna ik een maand in Amerika zal rondtrekken.

Le vendredi 13 août, je suis partie pour Greensboro, North Carolina, pour y faire mon stage et pour y suivre des cours pendant tout un semestre. Pendant quatre mois, je resterai au University of North Carolina Greensboro (UNCG), puis je ferai un tour en Amerique pendant un mois.

dinsdag 26 oktober 2010

Friday Fest & Mountain Trip

In het weekend van 16 en 17 oktober werkte ik vooral aan taken, omdat ik het weekend ervoor in Washington zat en het weekend erna op Mountain Trip ging. Ik vond toch nog wat tijd om zondagnacht even te bellen met Q-Music :) Het was een beetje stressy maar een goede opwarming voor mijn presentatie voor Friday Fest, want als ik kon praten voor heel België (of tenminste de Vlamingen die om 6 uur ’s ochtends naar Q-Music luisteren :)), kon ik dat ook voor zo’n 100 UNCG-studenten!

Vrijdag was de grote dag voor België en Duitsland, beide landen organiseerden immers hun Friday Fest. Friday Fest wordt ongeveer om de twee weken gehouden van 14 tot 16 uur, en geeft internationale studenten de kans om hun land voor te stellen aan andere studenten. Elk land krijgt ook wat geld om iets te kopen om te koken. Ik had besloten om chocolademousse met Belgische chocolade te maken (idee gebaseerd op Evelyn, die hetzelfde had gemaakt, maar dan voor de studenten van vorig jaar :)) en ik vond Belgische chocolade in Walmart, van een merk dat ik niet kende, maar het was in ieder geval Belgisch :)

Vrijdagochtend ben ik dan mijn chocolademousse bij Devan gaan maken, een Amerikaanse student die in een appartement in Greensboro woont. De Duitse meisjes hadden mij voorgesteld samen bij hem te koken en ik was erg blij dat ik daar kon koken, want hij had een mixer! Zonder mixer was het wat moeilijk om mijn chocolademousse te maken, dus uiteindelijk lukte het mij om mijn eerste chocomousse te maken voor 100 man!

Om 14u begon de presentatie en ik was een beetje zenuwachtig maar niet teveel. Mijn presentatie was super goed, of dat is tenminste wat men mij achteraf vertelde. Mijn chocolademousse had veel succes en ik kreeg veel complimenten over mijn presentatie, iedereen leek het heel grappig te vinden wat ik over België vertelde :) Ik moest gelukkig niet teveel uitleggen over onze politieke situatie, want ik had een filmpje op youtube gevonden die dat voor mij zou doen: http://www.youtube.com/watch?v=Ceg6NQKHd70











Na mijn presentatie moest ik mij haasten want we vertrokken op Mountain Trip om 15.30 uur! De Mountain Trip was heel anders dan de reizen van IPC (International Program Center), waar we volledig vrij zijn om te doen wat we willen. Hier was het hele weekend georganiseerd door een organisatie voor alle internationale studenten in Greensboro, van vijf verschillende universiteiten. De meesten kwamen van UNCG, waaronder enkele ik niet eerder had gezien en een groot deel kwam van een andere universiteit. Het was erg interessant en leuk om nieuwe mensen te leren kennen, van overal ter wereld! Er was zelfs een meisje uit Turkmenistan, nooit gedacht dat ik ooit iemand van daar zou ontmoeten, ik wist zelfs niet waar Turkmenistan lag. Nu weet ik het: naast Uzbekistan, Kazachstan, Afghanistan en Iran! We hebben weer wat geleerd :)


De eerste avond leerden we elkaar kennen, stelden we onszelf en onze landen voor en leerden we ook wat over de Mountains waar we verbleven. Op zaterdag maakten we een wandeling in de bergen, 5 miles of 8 km lang. Het was vermoeiend maar erg leuk! Gingen we naar twee kleine stadjes in de omgeving, die zeer mooi waren om een dagje te bezoeken, maar absoluut ‘boring’ om daar te wonen :) En ook hier heb ik het hele weekend geposeerd voor foto's met de fototoestellen van alle internationals, ik ben er zeker van dat ik op allerlei foto’s sta waar ik geen weet van heb (zoals deze hieronder, die ik op facebook vond :) )










De volgende trip is New York City voor Thanksgiving eind november, maar ik hoop toch eerder nog een tripje te kunnen maken :) En volgend weekend is het Halloween, onze pompoenen staan al klaar!




x
Steph

Geen opmerkingen:

Een reactie posten