Op vrijdag 13 augustus ben ik vertrokken naar Greensboro, North Carolina, om er een heel semester stage te gaan lopen en les te gaan volgen. Gedurende vier maanden zal ik in de University of North Carolina Greensboro (UNCG) verblijven, waarna ik een maand in Amerika zal rondtrekken.

Le vendredi 13 août, je suis partie pour Greensboro, North Carolina, pour y faire mon stage et pour y suivre des cours pendant tout un semestre. Pendant quatre mois, je resterai au University of North Carolina Greensboro (UNCG), puis je ferai un tour en Amerique pendant un mois.

maandag 25 oktober 2010

Washington DC

Het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste keer dat ik op mijn blog schreef! Ik heb het heel druk gehad de laatste weken!

Het weekend van 9 tot 12 oktober was een verlengd weekend in de VS, het was namelijk “Fall Break”. Met 50 internationale studenten gingen we naar Washington DC, een trip georganiseerd door IPC (International Program Center van UNCG). We vertrokken zaterdagochtend en kwamen zonder al te veel files in de late namiddag aan in Washington. De eerste nacht verbleven we in een hotel in Georgetown, een wijk iets buiten de stad, maar erg leuk om te vertoeven! Ons hotel was net in de staat Virginia, wanneer we de brug overstaken, waren we in het 'District of Columbia', bestaande uit Washington DC.











Na te hebben gegeten in een restaurantje, gingen we met bijna alle internationale studenten op zoek naar een plek om uit te gaan. Helaas vonden we die niet, omdat jongeren onder de 21 bijna in geen enkele club binnen mogen. Samen met Nadine ben ik naar Haägen Dazs geweest en daar hebben we de “Belgian Chocolate Shake” geproefd, een soort milkshake met Belgische chocolade! En het was HEERLIJK (natuurlijk!)

De volgende ochtend verlieten we het hotel en gingen we (Nadine, Julie, Lucy, Julie, Lea en ik) naar de stad. Vanop de bus, die ons naar de stad bracht, konden we het Witte Huis, het Washington Monument enz. al zien. We besloten eerst naar het Witte Huis te gaan, waar we spijtig genoeg niet zo dichtbij konden komen. gelukkig had Lucie een fototoestel met een goede zoom en dus namen we veel foto’s van onszelf voor het Witte Huis, temidden van allerlei andere toeristen! Helaas was Obama er niet :)

Daarna passeerden we langs het Washington Monument, een soort obelisk omgeven door kleine parken, waarna we naar het American History Museum zijn gegaan, waar je alles te weten kan komen over de Amerikaanse geschiedenis. We waren vooral geïnteresseerd in de presidenten en de jurken van de first ladies :). Ik heb de jurk en de schoenen van Michelle Obama gezien en volgens mij hebben we dezelfde schoenmaat :)



Het volgende museum was het Natural History Museum, met veel dieren (maar geen echte) en vele zaken die we ook in onze musea hebben, maar zeer interessant! Ik denk dat de skeletten van de dinosaurussen geen echte skeletten waren :), maar het was toch interessant en ook hier hebben we veel foto's genomen!

’s Avonds zijn we in Chinatown gaan eten, in een Chinees restaurant (ja, de eerste keer chinees eten voor mij en het was nog vrij goed :)), waar Julie’s Chinees stokje in mijn eten belande nadat ze geprobeerd had het als mes te gebruiken en waar de serveersters niet blij waren met de tip die we ze gaven! Wij zijn maar arme studenten :) Na de Chinees gingen we naar de Capitol, die zeer mooi verlicht werd ’s avonds in het donker, en ook hier opnieuw veel foto's!


De volgende ochtend bezochten we de 'Old Post Office', die nu eigenlijk een plaats is geworden met veel souvenirwinkeltjes, maar ook met een lift die je tot boven brengt, waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad! Daarna gingen we naar het Lincoln Monument, omgeven door allerlei ‘Memorials', zoals de ‘Koreans War Memorial’, ‘Vietnam War Memorial’, waarvan we enkel de Korean zagen. Twee dagen is absoluut niet genoeg om alles te kunnen bezichtigen! Onze lunch aten we in een parkje, samen met een paar eekhoorns, die heel dichtbij kwamen omdat we cornflakes hadden uitgestrooid om ze te lokken :)

 
In de namiddag gingen we naar de Arlington Cemetery, waar Kennedy en zijn vrouw begraven zijn. Het is een begraafplaats met honderden witte stenen voor alle omgekomen soldaten, het was prachtig om te zien! Hierna konden we nauwelijks nog lopen en namen we de metro naar het Air and Space Museum, een museum met vliegtuigen en raketten. Ik denk dat het vooral erg leuk is voor kinderen en voor mannen, iets minder voor meisjes, maar we leerden er dat we nooit stewardess konden geweest zijn in de jaren '50! En de sfeer was geweldig! Op weg naar ons hotel stopten we nog even bij een winkel die we niet in Greensboro hebben en waar ik een nieuwe jurk kocht :)


 








‘s Avonds zijn we gaan eten in Hard Rock Cafe en vierden we de verjaardag van Julie (uit Frankrijk). Daarna zijn we iets gaan drinken in een bar-restaurant, omdat we niet in de clubs geraakten met de studenten jonger dan 21! Het was een super gezellige avond en een leuk einde van dit fantastische weekend !

De volgende ochtend zijn we nog snel naar een souvenirwinkeltje gegaan, waar ik een T-shirt ‘I love DC’ kocht, waarna we terugkeerden naar Greensboro! I really love DC, het is één van mijn favoriete steden!

Toen ik na het weekend terug naar de Newcomers School ging, waren de kinderen erg blij me te zien en moest ik verschillende keren uitleggen waar ik was geweest, wat ik had gedaan en waarom ik (1 dag!) afwezig was geweest! Sommigen dachten zelfs dat ik was teruggekeerd naar België :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten